Monday, September 23, 2013

Sound of Gurgaon



この写真から、伝わるかな・・
グルガオンの車の音。
帰宅ラッシュで、どの車もいちばんに帰ろうと、
追い抜かし抜かされ、隙間を見つけてはくぐり抜けようと、
ぶーぶーとクラクションを鳴らします。
なんとなく、
今のあたしにとっては当たり前のこの風景を、
おさめておかなきゃ、と写メをぱしゃぱしゃとっていました。

そして、この夕暮れの雲。
半年居て、初めて見た夕暮れの雲です。
いつもスモッグと雲が区別が付かないくらい混じり合って、空は灰色なのですが、
この日は雨上がり、雲が空を自由に動き回っているのが見れて、
これまた半年は見れないのではないかと思い、ぱしゃり。

インド生活続きます。

What do you think by looking at this photos?
Usual evening view at traffic maybe?
For me, these will be something special.

It is almost first time in 6 months of my stay in Gurgaon that I can literally see the clouds so beautifully.
(Usually sky is all grey with smogs mixed with clouds)
 So I thought I might not see the clouds another 6 months so was trying hard to make a record on my iphone.

And whenever looking at the photos, I have to remember the never ending sound of horn, all the cars trying to go first in the evening lush.

Life in India continues.