Wednesday, April 15, 2015

Gratitude Prayer

 As I started Gratitude Relay from the book of "Gratitude- the Way of Life" by Louise Hay,

I would like to close this with the Gratitude Prayer written on the very last of this book.

Gratitude Prayer

“Deep at the center of my being there is an infinite well of gratitude. I now allow this gratitude to fill my heart, my body, my mind, my consciousness, my very being. This gratitude radiates out from me in all directions, touching everything in my world, and returns to me as more to be grateful for. The more gratitude I feel, the more I am aware that the supply is endless. The use of gratitude makes me feel good, it is an expression of my inner joy. It is a warm fuzzy in my life. 

I am grateful for myself and for my body. I am grateful for my ability to see and hear, feel and taste and touch. I am grateful for my home, and I take loving care of it. I am grateful for my family and friends, and I rejoice in their company. I am grateful for my work, and I give it my best at all times. I am grateful for my talents and abilities, and I continually express them in ways that are fulfilling. I am grateful for my income, and I know that I prosper wherever I turn. I am grateful for my past experiences, for I know that they were part of my soul’s growth. I am grateful for nature, and I am respectful for every living thing. I am grateful for today, and am grateful for the tomorrows to come.”


わたしの感謝バトンは、ルイーズ・ヘイの本を紹介するところから
始まったので、

この本の最後を抜粋させて、

終えたいと思います。

最後には、彼女がつづった「感謝の祈り」が書かれています。



自分のためだけに、

自分の言葉で感謝することをいくつか書いてみるのが良いと思います。


それを一度きりではなく、

 声に出したり、何度も唱えるように読んで使うこともできます。


特に、ふと、不満の気持ちが大きくなっていたり、

落ち込んでしまったときなど、

感謝することを思い出すと、

何か気付きがあるはずです。



(下記、今訳しましたが、ご参考までとさせてください。)

**


私の存在の中心の深いところに、感謝という無限の井戸があります。

私は今、この感謝が心・身体・マインド・意識・

まさに私という存在を満たすことを許します。
 

この感謝は私から、
すべての方向への放たれ、世界の全てに触れ、
私のところへまた、感謝するものとして戻ってきます。



感謝すればするほど、与えられるものが無限だということに気付きます。


感謝することで、わたしは気持ちが良くなるーそれは、

 内なる喜びの表現であり、私の生命にある温かい綿毛よのうなものです。

私は、わたし自身と、わたしの身体に感謝します。


私は、わたしの五感に感謝します。

私は、わたしの家に感謝し、その家を大切に扱います。

私は、わたしの家族と友だちに感謝し、彼らと共に過ごすことを心から楽しみます。

私は、わたしの仕事に感謝し、いつも全力を尽くします。

私は、わたしの収入に感謝し、どうなろうとも成功することを知っています。

私は、わたしの過去の経験に感謝し、それが魂の成長のためにあったと知っています。

私は、自然に感謝し、生きとし生ける物を尊重します。

私は、今日に感謝し、来る明日にも感謝します。